fredag 23. november 2012

Min kamp de siste 3 månedene

Mas, mas, mas. Nå synes jeg dere maser ille mye på meg. Jeg vet at Bloggen er awesome, og at dere savner hyppigere oppdateringer og slikt. Og jeg vet at jeg er awesome, og at dere savner tilgang på innsikt i min hverdag, men jeg har rett og slett ikke hatt noe særlig å blogge om. Men nå er jeg jo midt oppe i en heftig eksamenstreuker, så dere skal ikke se bort ifra at Kongen av procrastination (undertegnede) slenger ut et lite blogginnlegg eller fem i løpet av de nærmeste ukene.


Så hva skal jeg skrive om i dette blogginnlegget? Jeg kan jo informere dere om at layouten her på Bloggen er ny. Men det var det kanskje noen som la merke til. Den er ny. Den er lilla. Med fugler. Jeg likte den.

Nå stod Kjæresten opp og begynte å synge da han så at jeg blogget, hvis noen lurte.

Jeg har jo bodd i Tigerstaden i over tre måneder nå, og kan faktisk si at jeg trives. Det har vært tre upåklagelige måneder, og selv om jeg ikke aner hvordan jeg får pengene til å strekke til (budsjett- hva er det?), så går det rundt. Jeg har jo bare blogget to ganger etter at jeg forlot det såkalte redet, så her kommer en liten oppdatering på hva jeg har drevet med i tre måneder (forbered dere på et lite gjennomtenkt blogginnlegg med masse bilder):

Jeg var i en bursdag hvor de hadde hjerte-skjeer:

 Jeg var på en fest med lommelerken min:

Kjæresten og jeg var på spillkveld hos Marta på Bjerke, da viste det seg at jeg er en mester i Settlers:

Kjæresten og jeg har faktisk gått 2 turer rundt Sognsvann (vi prøvde å løpe den andre gangen, men det gikk ikke..):

Jeg har blitt en leverpostei-jente:

Jeg har sett en morsom reklame på trikken:

 Kjæresten og samboeren har slappet av masse:

Til bursdagen min fikk jeg roser av Kjæresten:

Jeg tok et bilde av alle de rosa tingene mine:

Kjæresten og jeg har hatt noen hyggelige stunder sammen: 

Marta, Julie Iversen og jeg har vært på koppkake-kurs: 

 Jeg har tatt masse bilder av meg selv (siden det er kult med briller og sånt):

Jeg har vært på signering av den nye plata til Kaizers Orchestra. Dette var ganske stort, og jeg kan ikke tro jeg ikke har blogget om det før. Kanskje jeg skal blogge om det etterpå. Legg merke til at Geir ser inn i kameraet mitt (telefonen min):

Jeg var bakfull på en McDonalds i 2(+) timer med disse flotte menneskene:

Jeg har vært innom Blindern:

Jeg har vært på en baking-spree hos Marta på Bjerke:


Jeg har vært på kino med Mamma og Marta. Vi så Reisen Til Julestjernen, den manglet sanger:
Jeg hadde spist opp nesten alt popcornet mitt FØR trailershowet.

Jeg har vært på Trondheimstur:

Jeg hadde med meg kameraet mitt, men jeg tok ingen bilder med det. Men jeg tok heldigvis noen med telefonen min. For eksempel tok jeg bilde av strikketøyet mitt: 


 Vi tok en utepils lørdagskvelden. Det var kaldt nok:

Ida Martine hadde mange bilder av meg på veggen sin, men jeg tok bare bilde av ett av dem:

Jeg var på Blindern igjen, og da fant jeg en morsom bok:

 Og på Kiwi resirkulerer de feil:

Og siden jeg hadde eksamen i går, hadde jeg juleverksted kvelden før. Her har jeg egentlig mange fine bilder, men siden en viss høytid nærmer seg, må jeg være hemmelighetsfull: 

Kjæresten har chilla enda litt til: 

Så nå er vi up to date på mitt liv. Snakkes!
Btw, det var Kjæresten som bestemte overskriften til dette innlegget.

torsdag 16. august 2012

All by myself

Hallo, alle sammen; se på min fine t-skjorte!:

Nå har jeg kommet meg til Tigerstaden, og boy, her er det varmt. Jeg er så utrolig sliten og varm og klam, men det føles ganske bra. Det er litt surrealistisk, kjennes mest ut som om jeg er på ferie. Helt ferdig med å pakke ut og rydde meg på plass er jeg heller ikke, men det er jo ikke så nøye. Jeg har vært ganske dårlig på å ta bilder, men jeg har jo fått til noe så jeg tenkte jeg skulle vise dere mitt ringe hjem.

Slike ser det altså ut når man kommer inn til meg. Fra denne vinkelen kan man se skapet, kommoden, bokhyllen, skrivebordet og TVen min. I tillegg kan man se litt av sengen min. Og litt av baderomsdøren.

Her kommer et close-up av kommoden, i tilfelle noen ville se den:
Ja, der har jeg en matboks.

Dette er da "kontoret" mitt:

Og dette er stuen:

Her har dere sengen min:

Dette bildet gir dere en slags oversikt over rommet. Jeg har fått hengt opp gardiner nå, så nå kan jeg endelig sprade rundt i Pocahontas-bikinien min uten å skjemmes.

Til sist et lite bilde av kjøkkent:
 Det blir bare et lite bilde, siden det er et veldig lite kjøkken.

Jeg vet det ikke er noen bilder av badet her nå, og det er bare fordi jeg ikke gadd å ta noen. Snakkes!

fredag 3. august 2012

En liten godbit og tilgivelsestrygling


Heihei, lenge siden sist. Visste dere at det er utrolig vanskelig å velge ut en håndfull ting som får være med på flyttelasset når man har så mange ting som jeg har? Det er utrolig vanskelig! Jeg har klart å fylle 3 pappesker med bøker og filmer, og jeg har fortsatt mange fler jeg vil ha med. Det er ikke greit å skulle flytte fra pikerommet til en liten hybel. Å komprimere hele livet mitt til 18 m², det er vanskelig. Spesielt når man har så mange saker og ting som jeg har. Saker og ting som man er glad i og vil ha med.

Jeg vet at det er lenge siden jeg har postet noe artig/fornuftig på Bloggen, så nå gir jeg dere en liten godbit og krysser fingrene for at dere tilgir meg. Jeg skal prøve å poste litt mer i fremtiden. Litt oftere. Litt bedre.


Og ja, jeg skal flytte til Tigerstaden om en drøy uke. Knips, knips!

tirsdag 10. juli 2012

Jeg hadde noe å skrive.

Jeg hadde noe jeg egentlig skulle skrive om, men nå har jeg glemt det. Rart det der...