Viser innlegg med etiketten #Julestemning. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten #Julestemning. Vis alle innlegg

fredag 30. november 2012

Julegateåpning og første helgen i advent.

Backstory: på tirsdag fikk jeg en invitasjon på facebook til årets julegateåpning i Halden i dag. Tanken på å gå glipp av julegateåpningen var så hjerteskjærende at jeg umiddelbart sendte en melding til Mamma og fortalte at  jeg ville hjem. Mamma som skulle til Oslo på onsdag/torsdag var mer enn villig til å ta meg med hjem; så nå ligger jeg i sengen min hjemme i den eneste byen min, b-byen min, b-b; Halden.

Hallo, din gamle kondom!

Det er så usannsynlig godt å være hjemme hos Mamma og Pappa. Jeg har jo ikke vært den som reiser hjem til foreldrene oftest, men når jeg endelig kommer hjem fylles hele kroppen min med kjærlighet, julegrøt og cola. I dag kick-startet vi julen, og i morgen er det første helg i advent (Kjæresten syns jeg er superteit som kaller det adventshelg - nesten like teit som bursdagsuke. Han er den teite. Hva blir det neste? At han ikke anerkjenner valentinsmåned?). Jeg tar på meg nisselua og synger julen inn herfra til 24. desember (deretter går jeg videre til å synge julen ut igjen).

Da det på tirsdag ble klart at jeg skulle hjem for helgen, var det første jeg måtte gjøre å sende en liste med all maten jeg vil ha denne helgen til Pappa. Det var følgende: julegrøt, pinnekjøtt, lutefisk og løksuppe. Så da jeg kom hjem i dag stod julegrøten på bordet, vi hadde rød saft i glassene; og jeg fikk mandelen. Julegrøten til Pappa smakte kanskje 1000 ganger bedre enn den risenrynsgrøten jeg lagde på Kringsjå for ett par uker siden.

Etter middag gikk Mamma og jeg ned til byen for å føle på julestemningen. Vi planla ny ullgenser til meg, og drakk pepperkaker og spiste gløgg. Noe som også var utrolig hyggelig var å besøke Ark Halden igjen. Jeg har savnet den butikken og alle menneskene i den. Da shoppet jeg litt, og planla å møte de flotteste kollegaene iløpet av helgen.

Vi fikk også med oss fyrverkeriene fra festningen og påtenningen av juletreet. Det var meget koselig, selv om jeg var noe skuffet over aww-ingen til folkemengden, den var virkelig lavmål. Og Mamma og jeg hadde til og med øvd på aww-ingen vår på vei ned til byen. Uansett var det flott, og jeg tok noen bilder:


Jeg må innrømme at julen treffer meg litt i hjerterota og jeg blir en smule rørt av slike tilstelninger.

På en annen tone: Jeg har fått en request på opptil flere blogginnlegg om dagen frem til Anne Marte er ferdig med eksamen, og jeg skal se hva jeg kan få gjort med dette. Lover ingenting!

Ta ta for now!

tirsdag 6. desember 2011

Årets første sne!

Bloggen, det har snødd! Endelig er vinteren kommet! Dette skal feires med muffins og julebrus!

Her er noen bilder jeg tok for anledningen:


(Ja, jeg gikk opp og ned trappen for å ta bilde av den.)

Det første som skjedde da jeg endelig kom meg ut på veien (ja, jeg måtte børste snø av bilen to ganger før jeg kom meg avgårde), var at jeg befant meg på et ulykkessted. Det var politi og falck og alt mulig. Selv er jeg en ubeskrivelig god sjåfør, og holdt meg på veien og unna de andre bilene. Og jeg må rette en takk til Pappa, for nye vinterdekk fra i går av.

Nå skal det bakes muffins!

Og ja, jeg skrev "sne", for det er sånn jeg uttaler det ifølge Kjæresten.

6. desember

Elsker å våkne kl 7 på morningen og bare vente på at klokken skal bli 10. Etter en time orket jeg ikke mer, og stod opp. Dagens kjøkkenkalendergave var en gaffel:


Jeg syns faktisk det er ganske hyggelig å få bestikk i kalenderen. For jeg liker å samle på ting. Jeg syns det er kjempe gøy å ha noe, og mangle noe, og skaffe meg det jeg mangler, og til slutt ha alt. Jeg digger det. Og nå, så har jeg 3 gafler, 1 kniv, 1 skje og 1 tsk. Det betyr at jeg mangler 3 gafler, 5 kniver, 5 skjeer og 5 tsks.

Her er noen bilder fra i går:
 Bra dag. Jeg sovnet i syv-tiden for de som lurte på det. Jeg tror jeg sovnet i løpet av 5. desember episoden med Blåfjell. Det var veldig hyggelig uansett.

fredag 2. desember 2011

2. desember

I dag er det 2. desember! Og for en dag dette skal bli. Jeg skal (drum roll) jobbe med skolearbeid hele dagen! Også skal jeg på et personalmøte/hyggemøte med jobben på Peppes i kveld.
Uansett, her er dagens kalendergave:
Den er pakket inn i noe bobleplast og papp og er ganske rar, så jeg gleder meg til å se hva som er inni.

Nå er den åpnet, og jeg kan informere dere om at den beste delen av denne gaven var bobleplasten.

Jeg fikk en såkalt Dammvippa. Ehm, ja.

Men jeg elsker bobleplast da!

På dagens sjokolade var det et bilde av Jasmine. Det var ganske hyggelig.

Også må jeg fortelle om hvordan jeg misforsto kjøkkenkalenderen min i går. For da Mamma kom hjem fra jobben i går kunne hun informere om at det var noen dager det var 2 gaver. Feks. i går (og i dag). Så da fikk jeg åpne en gave til, noe jeg syns var hyggelig.
 Man kan se at de er ganske like.

Så i løpet av de neste 22 dagene kan jeg regne med å få et sett på 24 deler med bestikk fra Ikea. Ganske kult.

Dear bubble wrap,
you are worse than the internet.
Sincerely, essay due on monday.

Jul i Blåfjell vant forresten avstemningen med 4 stemmer, yay!

torsdag 1. desember 2011

1. desember

I dag er det 1. desember!! Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken julekalender jeg vil se på i år. Men jeg får ta en avgjørelse i løpet av dagen. Da jeg våknet i dag skrudde jeg på radioen, slik jeg har gjort hver dag denne uken. For jeg har startet et lite mornings-rituale hvor jeg hører på radioresepsjonen og broderer mellom 10 og 12 mandag-torsdag. Men da jeg våknet i dag, så var ikke radioen min første tanke. Min første tanke var "IDAGERDETFØRSTEDESEMBER!!" så jeg kastet meg rundt og løp ned trappen, hvor jeg ble møtt av dette:
Men den var ikke til meg. Unnskyld meg, men REGNER DET? Jeg så nettopp ut av vinduet, og WTF, det regner.

Så jeg gikk videre, siden vinduskalenderen ikke var til meg. Og på kjøkkenet så fant jeg dette:
Og DEN var til meg!

Her er dagens gave:
Det kan man se på 1-tallet på gaven. Når jeg ristet på den, så laget den en litt rar klirre-lyd. Så jeg åpnet den da, og det var:
EN VOLDSALARM! #Heldigjente92

Men jeg er en slik luring, så jeg har en sjokoladekalender i tillegg til kjøkkenkalenderen, og her kan dere se den:
Og på sjokoladen til 1. desember var det et bilde av Askepott. Jeg tok et bilde av at jeg spiser sjokoladen også, men jeg tror ikke jeg skal poste det her. Jeg kan si det at det var en flott vinkel og et meget flatterende bilde.

Jeg skal ha en poll frem til kl 18.00 i dag hvor alle leserne mine kan stemme over hvilken julekalender jeg skal se på i år. Så stem, stem, stem! Dere får bare 6 timer på dere til å påvirke de neste 24 dagene i mitt liv.

tirsdag 8. november 2011

Te, pepperkaker og Bones.

Det er jul. Snart. Er det rart jeg lider av premature julestemning? Nei. Julen er over alt allerede. Jeg gleder meg veldig til jul i år, og jeg er ferdig med å kjøpe julegaver. Har egentlig vært det en stund også.

Som noen kan se (og andre ikke) befinner jeg meg på Tveita. Og ja, jeg har et kutt på nesa. En morgen når jeg så meg i speilet så bare var det der. Jeg har ikke klort meg i søvne, for kuttet er alt for lite. Som et papirkutt. Jeg var meget forvirret en stund, men har kommet frem til at jeg har nisser under sengen som kommer ut om natten og kutter meg på nesa med papir. Og ja, jeg har ny neglelakk.


Kjæresten jobber med Exphil/leser pondus så jeg blogger før jeg setter i gang med Bones sesong 6 (som jeg kjøpte/fikk i bursdagsgave i går).

Siden jeg ikke har noe mer å si her, og jeg er veldigveldigveldig gira på å komme i gang med Bones, sier jeg farvel for denne gang, Bloggen.

Adios!

PS!
Jeg vet om en søt blondine som bare mangler 6 disney klassikere og vet hvor hun kan få tak i 2 av dem.