Ja, jeg var dårlig i går. Jeg skal prøve å være flinkere i dag. Det jeg skulle skrive om i går var bare at jeg fikk en ny kniv i kjøkkenkalenderen. Jo, også skulle jeg fortelle dere om da jeg ble innelåst på senteret etter jobb. Det var ganske kult. Her er noen bilder:
Ganske kult.
Ellers kommer det en kokkeleringsblogg ganske så snart.
Viser innlegg med etiketten #Kalender. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten #Kalender. Vis alle innlegg
søndag 11. desember 2011
lørdag 10. desember 2011
10. desember
Nå skulle jeg vært ferdig med å pakke inn alle julegavene mine, men det er jeg ikke. Fordi det tar tydeligvis 4 dager å fremkalle noen bilder her i byen. Jeg er en smule forbannet. Men ikke så veldig. I går så sorterte jeg alle Donald-bladene til familien. Det er ganske mange. Det eldste er fra august 1968 og kostet 1,50,- inkl. moms. De eldste bladene har pappa markert med "S,O,H", en gang for mange år siden. Ganske artig. Her er noen bilder:
Dette er et 43 år gammelt Donald-blad. Ganske heftig.
(Dette er ikke alle bladene.)
Så det gjorde jeg i går, i dag så har jeg startet (og fullført) ett annet prosjekt, nemlig: prosjekt russekort. Jeg har samlet alle russekortene mine (som bare har ligget i en haug på skrivebordet) og puttet de i en bok. Se her:
Her kan dere se russekortene fra Peisestua (som var min russebil) og russekortene til noen jenter vi ble kjent med (lånte grill av) på Tryvann ditt livs party.
Her er også noen gamle russekort fra kjente og kjære, bla. Joakim fra Sarpsborg og Silja fra Island. Som dere kan se dreit jeg meg litt ut ved å kjøpe en så stor bok, for det ble veldig mange blanke ark igjen.
Og ja, jeg har en Robert Pattinson-plakat. Jeg er ikke flau over det. (Jo, det er jeg.)
Nå skal jeg spise pizza, og når jeg kommer tilbake har jeg mer å dele med dere.
Dette er et 43 år gammelt Donald-blad. Ganske heftig.
(Dette er ikke alle bladene.)
Så det gjorde jeg i går, i dag så har jeg startet (og fullført) ett annet prosjekt, nemlig: prosjekt russekort. Jeg har samlet alle russekortene mine (som bare har ligget i en haug på skrivebordet) og puttet de i en bok. Se her:
Her kan dere se russekortene fra Peisestua (som var min russebil) og russekortene til noen jenter vi ble kjent med (lånte grill av) på Tryvann ditt livs party.
Her er også noen gamle russekort fra kjente og kjære, bla. Joakim fra Sarpsborg og Silja fra Island. Som dere kan se dreit jeg meg litt ut ved å kjøpe en så stor bok, for det ble veldig mange blanke ark igjen.
Og ja, jeg har en Robert Pattinson-plakat. Jeg er ikke flau over det. (Jo, det er jeg.)
Nå skal jeg spise pizza, og når jeg kommer tilbake har jeg mer å dele med dere.
fredag 9. desember 2011
9. desember
Kom Blåne, kom jente, kom gutt! Snart kommer jula til Blåfjell. Klinger i hei, klinger i li. Hei ho, og denne dagen blir god, den niende dagen i Blåfjell. Bra dag i dag. Jeg skal jobbe, og jeg gleder meg.
Dagens kjøkkenkalender ble en tsk:
Ganske fornøyd med det.
Dagens kjøkkenkalender ble en tsk:
Ganske fornøyd med det.
torsdag 8. desember 2011
8. desember
I dag er det 8. desember. I dag syns jeg Radioresepsjonen var ustyrtelig morosamt, og jeg fikk en kniv i kalenderen:
Dagens kalendersjokolade forestilte ariel, noe jeg syns var meget hyggelig. Jeg vet ikke om jeg har fortalt deg dette, Bloggen, men jeg leser julemysteriet denne julen. Høyt. For Kjæresten. Gjennom skype! I dag måtte jeg lese både 7. og 8. desember, fordi jeg fikk ikke lest i går. Nå tenkte jeg at jeg skulle se på Jul i Blåfjell og brodere litt til før jeg starter dagen ordentlig. Ja, jeg jobber hardt for julestemningen!
Dagens kalendersjokolade forestilte ariel, noe jeg syns var meget hyggelig. Jeg vet ikke om jeg har fortalt deg dette, Bloggen, men jeg leser julemysteriet denne julen. Høyt. For Kjæresten. Gjennom skype! I dag måtte jeg lese både 7. og 8. desember, fordi jeg fikk ikke lest i går. Nå tenkte jeg at jeg skulle se på Jul i Blåfjell og brodere litt til før jeg starter dagen ordentlig. Ja, jeg jobber hardt for julestemningen!
onsdag 7. desember 2011
7. desember
Hei, Bloggen! I dag er det 7. desember, og i dag forsov jeg meg. Jeg gikk faktisk glipp av den første halvtimen med Radioresepsjonen i dag. Det var litt trist, men ikke så veldig alikavel.
Her er dagens kjøkkenkalendergave:
Mens vi venter i spenning vil jeg gjerne vise dere den fine toppen min:
Den er kjøpt på Zara. Awesome.
Det ble en skje i dag. Da mangler jeg bare 4 skjeer til.
For alle som lurer, her er broderiet:
Det viser seg at jeg har gjort en hel haug med feil da jeg jobbet med den for flere år siden. Det er ganske irriterende.
Bror Tomas har laget frokost i dag, noe jeg setter stor pris på. Jeg fikk det tilogmed servert på sengen.
Dette kan bli en ganske bra dag.
Her er dagens kjøkkenkalendergave:
Mens vi venter i spenning vil jeg gjerne vise dere den fine toppen min:
Den er kjøpt på Zara. Awesome.
Det ble en skje i dag. Da mangler jeg bare 4 skjeer til.
For alle som lurer, her er broderiet:
Det viser seg at jeg har gjort en hel haug med feil da jeg jobbet med den for flere år siden. Det er ganske irriterende.
Bror Tomas har laget frokost i dag, noe jeg setter stor pris på. Jeg fikk det tilogmed servert på sengen.
Dette kan bli en ganske bra dag.
tirsdag 6. desember 2011
6. desember
Elsker å våkne kl 7 på morningen og bare vente på at klokken skal bli 10. Etter en time orket jeg ikke mer, og stod opp. Dagens kjøkkenkalendergave var en gaffel:
Jeg syns faktisk det er ganske hyggelig å få bestikk i kalenderen. For jeg liker å samle på ting. Jeg syns det er kjempe gøy å ha noe, og mangle noe, og skaffe meg det jeg mangler, og til slutt ha alt. Jeg digger det. Og nå, så har jeg 3 gafler, 1 kniv, 1 skje og 1 tsk. Det betyr at jeg mangler 3 gafler, 5 kniver, 5 skjeer og 5 tsks.
Her er noen bilder fra i går:
Bra dag. Jeg sovnet i syv-tiden for de som lurte på det. Jeg tror jeg sovnet i løpet av 5. desember episoden med Blåfjell. Det var veldig hyggelig uansett.
Jeg syns faktisk det er ganske hyggelig å få bestikk i kalenderen. For jeg liker å samle på ting. Jeg syns det er kjempe gøy å ha noe, og mangle noe, og skaffe meg det jeg mangler, og til slutt ha alt. Jeg digger det. Og nå, så har jeg 3 gafler, 1 kniv, 1 skje og 1 tsk. Det betyr at jeg mangler 3 gafler, 5 kniver, 5 skjeer og 5 tsks.
Her er noen bilder fra i går:
Bra dag. Jeg sovnet i syv-tiden for de som lurte på det. Jeg tror jeg sovnet i løpet av 5. desember episoden med Blåfjell. Det var veldig hyggelig uansett.
mandag 5. desember 2011
5. desember
Dagens kalendergave er kanskje den mest spennende hittil.
Hva kan det være?
En kniv! Hvem hadde gjettet det?
Jeg har hatt en rimelig hektisk dag i dag. Som dere kan se har jeg vært på jobb, det gikk faktisk veldig bra, mot all forventning. Denne historien begynner egentlig i går kveld. Egentlig begynner den på fredag, nei, egentlig så begynner den for ett par måneder siden, da jeg begynte på høgskolen.
Fordi, vi har i løpet av semesteret skrevet en portfolio som inneholder 3 grammatikk-deler, 3 fonetikk-deler og 3 essay-deler, og den skulle altså leveres i dag. Den skulle leveres i 3 eksemplarer på infotorget på Remmen før kl 12. Så jeg måtte da levere den før jeg dro på jobb i dag tidlig. Jeg måtte få hjelp av far til å skrive den ut, så jeg måtte også innom jobben hans for å plukke opp den ferdige portfolioen (ferdige, hah!). Men det var ikke morgenens begivenheter som var noe spenstige, for det spenstige det var nattens skippertak. For i natt skrev jeg 2 essay. Det var ganske heftig.
Og jeg kan si deg det, Bloggen, jeg merker at jeg ikke er 14 år lenger. Å være oppe til 5 er ikke noe som kroppen min tar særlig pent om dagen. Men, jeg har faktisk hatt en rimelig bra dag likevel. Opptil flere ganger har tanken "jeg elsker jobben min" surret gjennom hodet mitt, og ikke på den sarkastiske måten. Det har vært så mange hyggelige folk innom i dag, og jeg har vært i godt humør. Det gode humøret holdt faktisk helt til jeg var på vei hjem, og en dritt lastebil slengte seg ut foran meg i sneglefart og fortsatte i sneglefart, og stoppet 20 meter etter. Da ble jeg passe forbannet. Men det har lagt seg nå, og det gode humøret er tilbake der det hører hjemme. Nå er jeg bare sulten, og jeg krysser fingrene for lutefisk til middag.
Nå skal jeg dusje, hoppe i onepiecen, lage meg et lite rede i senga og se på jul i blåfjell til jeg sovner av ren og skjær nytelse (men ikke lenger enn til episode 5, jeg er ikke blasfemisk heller).
Hva kan det være?
En kniv! Hvem hadde gjettet det?
Jeg har hatt en rimelig hektisk dag i dag. Som dere kan se har jeg vært på jobb, det gikk faktisk veldig bra, mot all forventning. Denne historien begynner egentlig i går kveld. Egentlig begynner den på fredag, nei, egentlig så begynner den for ett par måneder siden, da jeg begynte på høgskolen.
Fordi, vi har i løpet av semesteret skrevet en portfolio som inneholder 3 grammatikk-deler, 3 fonetikk-deler og 3 essay-deler, og den skulle altså leveres i dag. Den skulle leveres i 3 eksemplarer på infotorget på Remmen før kl 12. Så jeg måtte da levere den før jeg dro på jobb i dag tidlig. Jeg måtte få hjelp av far til å skrive den ut, så jeg måtte også innom jobben hans for å plukke opp den ferdige portfolioen (ferdige, hah!). Men det var ikke morgenens begivenheter som var noe spenstige, for det spenstige det var nattens skippertak. For i natt skrev jeg 2 essay. Det var ganske heftig.
Og jeg kan si deg det, Bloggen, jeg merker at jeg ikke er 14 år lenger. Å være oppe til 5 er ikke noe som kroppen min tar særlig pent om dagen. Men, jeg har faktisk hatt en rimelig bra dag likevel. Opptil flere ganger har tanken "jeg elsker jobben min" surret gjennom hodet mitt, og ikke på den sarkastiske måten. Det har vært så mange hyggelige folk innom i dag, og jeg har vært i godt humør. Det gode humøret holdt faktisk helt til jeg var på vei hjem, og en dritt lastebil slengte seg ut foran meg i sneglefart og fortsatte i sneglefart, og stoppet 20 meter etter. Da ble jeg passe forbannet. Men det har lagt seg nå, og det gode humøret er tilbake der det hører hjemme. Nå er jeg bare sulten, og jeg krysser fingrene for lutefisk til middag.
Nå skal jeg dusje, hoppe i onepiecen, lage meg et lite rede i senga og se på jul i blåfjell til jeg sovner av ren og skjær nytelse (men ikke lenger enn til episode 5, jeg er ikke blasfemisk heller).
søndag 4. desember 2011
4. desember
Gjett hva!
Ja, jeg tror dere kan klare å gjette det.
En tsk! Det er faktisk en veldig dårlig tsk. Den nektet å feste seg på nesen min, noe som jeg mener er en tsks fremste oppgave.
Ellers så drikker jeg 1 liter pressede Hindbær og koser meg med skolearbeid.
lørdag 3. desember 2011
3. desember
I DAG ER DET 3. DESEMBER!! Ikke det at det er så fantastisk, det er bare en dato. Jeg er i O-town og chiller og digger. Kjæresten har ikke tatt oppvasken, så vi må dele den eneste rene tallerkenen (som ikke er en tallerken en gang, men ett skjærebrett). 10 points to hybel-life. Jeg har så klart tatt med meg gaven for i dag, bare se:
I dag fikk jeg min første skje. Den var pakket inn i bobleplast, men jeg klarte fortsatt å gjette meg frem til at det var en skje før jeg åpnet den.
Nå skal vi jobbe med skolearbeid and whatnot. Blir digg!
I dag fikk jeg min første skje. Den var pakket inn i bobleplast, men jeg klarte fortsatt å gjette meg frem til at det var en skje før jeg åpnet den.
Nå skal vi jobbe med skolearbeid and whatnot. Blir digg!
fredag 2. desember 2011
2. desember
I dag er det 2. desember! Og for en dag dette skal bli. Jeg skal (drum roll) jobbe med skolearbeid hele dagen! Også skal jeg på et personalmøte/hyggemøte med jobben på Peppes i kveld.
Uansett, her er dagens kalendergave:
Den er pakket inn i noe bobleplast og papp og er ganske rar, så jeg gleder meg til å se hva som er inni.
Nå er den åpnet, og jeg kan informere dere om at den beste delen av denne gaven var bobleplasten.
Jeg fikk en såkalt Dammvippa. Ehm, ja.
Men jeg elsker bobleplast da!
På dagens sjokolade var det et bilde av Jasmine. Det var ganske hyggelig.
Også må jeg fortelle om hvordan jeg misforsto kjøkkenkalenderen min i går. For da Mamma kom hjem fra jobben i går kunne hun informere om at det var noen dager det var 2 gaver. Feks. i går (og i dag). Så da fikk jeg åpne en gave til, noe jeg syns var hyggelig.
Man kan se at de er ganske like.
Så i løpet av de neste 22 dagene kan jeg regne med å få et sett på 24 deler med bestikk fra Ikea. Ganske kult.
Dear bubble wrap,
you are worse than the internet.
Sincerely, essay due on monday.
Jul i Blåfjell vant forresten avstemningen med 4 stemmer, yay!
Uansett, her er dagens kalendergave:
Den er pakket inn i noe bobleplast og papp og er ganske rar, så jeg gleder meg til å se hva som er inni.
Nå er den åpnet, og jeg kan informere dere om at den beste delen av denne gaven var bobleplasten.
Jeg fikk en såkalt Dammvippa. Ehm, ja.
Men jeg elsker bobleplast da!
På dagens sjokolade var det et bilde av Jasmine. Det var ganske hyggelig.
Også må jeg fortelle om hvordan jeg misforsto kjøkkenkalenderen min i går. For da Mamma kom hjem fra jobben i går kunne hun informere om at det var noen dager det var 2 gaver. Feks. i går (og i dag). Så da fikk jeg åpne en gave til, noe jeg syns var hyggelig.
Man kan se at de er ganske like.
Så i løpet av de neste 22 dagene kan jeg regne med å få et sett på 24 deler med bestikk fra Ikea. Ganske kult.
Dear bubble wrap,
you are worse than the internet.
Sincerely, essay due on monday.
Jul i Blåfjell vant forresten avstemningen med 4 stemmer, yay!
torsdag 1. desember 2011
1. desember
I dag er det 1. desember!! Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken julekalender jeg vil se på i år. Men jeg får ta en avgjørelse i løpet av dagen. Da jeg våknet i dag skrudde jeg på radioen, slik jeg har gjort hver dag denne uken. For jeg har startet et lite mornings-rituale hvor jeg hører på radioresepsjonen og broderer mellom 10 og 12 mandag-torsdag. Men da jeg våknet i dag, så var ikke radioen min første tanke. Min første tanke var "IDAGERDETFØRSTEDESEMBER!!" så jeg kastet meg rundt og løp ned trappen, hvor jeg ble møtt av dette:
Men den var ikke til meg. Unnskyld meg, men REGNER DET? Jeg så nettopp ut av vinduet, og WTF, det regner.
Så jeg gikk videre, siden vinduskalenderen ikke var til meg. Og på kjøkkenet så fant jeg dette:
Og DEN var til meg!
Her er dagens gave:
Det kan man se på 1-tallet på gaven. Når jeg ristet på den, så laget den en litt rar klirre-lyd. Så jeg åpnet den da, og det var:
EN VOLDSALARM! #Heldigjente92
Men jeg er en slik luring, så jeg har en sjokoladekalender i tillegg til kjøkkenkalenderen, og her kan dere se den:
Og på sjokoladen til 1. desember var det et bilde av Askepott. Jeg tok et bilde av at jeg spiser sjokoladen også, men jeg tror ikke jeg skal poste det her. Jeg kan si det at det var en flott vinkel og et meget flatterende bilde.
Jeg skal ha en poll frem til kl 18.00 i dag hvor alle leserne mine kan stemme over hvilken julekalender jeg skal se på i år. Så stem, stem, stem! Dere får bare 6 timer på dere til å påvirke de neste 24 dagene i mitt liv.
Men den var ikke til meg. Unnskyld meg, men REGNER DET? Jeg så nettopp ut av vinduet, og WTF, det regner.
Så jeg gikk videre, siden vinduskalenderen ikke var til meg. Og på kjøkkenet så fant jeg dette:
Og DEN var til meg!
Her er dagens gave:
Det kan man se på 1-tallet på gaven. Når jeg ristet på den, så laget den en litt rar klirre-lyd. Så jeg åpnet den da, og det var:
EN VOLDSALARM! #Heldigjente92
Men jeg er en slik luring, så jeg har en sjokoladekalender i tillegg til kjøkkenkalenderen, og her kan dere se den:
Og på sjokoladen til 1. desember var det et bilde av Askepott. Jeg tok et bilde av at jeg spiser sjokoladen også, men jeg tror ikke jeg skal poste det her. Jeg kan si det at det var en flott vinkel og et meget flatterende bilde.
Jeg skal ha en poll frem til kl 18.00 i dag hvor alle leserne mine kan stemme over hvilken julekalender jeg skal se på i år. Så stem, stem, stem! Dere får bare 6 timer på dere til å påvirke de neste 24 dagene i mitt liv.
Abonner på:
Innlegg (Atom)











































