lørdag 3. desember 2011

3. desember

I DAG ER DET 3. DESEMBER!! Ikke det at det er så fantastisk, det er bare en dato. Jeg er i O-town og chiller og digger. Kjæresten har ikke tatt oppvasken, så vi må dele den eneste rene tallerkenen (som ikke er en tallerken en gang, men ett skjærebrett). 10 points to hybel-life. Jeg har så klart tatt med meg gaven for i dag, bare se:
 I dag fikk jeg min første skje. Den var pakket inn i bobleplast, men jeg klarte fortsatt å gjette meg frem til at det var en skje før jeg åpnet den.

Nå skal vi jobbe med skolearbeid and whatnot. Blir digg!

fredag 2. desember 2011

2. desember

I dag er det 2. desember! Og for en dag dette skal bli. Jeg skal (drum roll) jobbe med skolearbeid hele dagen! Også skal jeg på et personalmøte/hyggemøte med jobben på Peppes i kveld.
Uansett, her er dagens kalendergave:
Den er pakket inn i noe bobleplast og papp og er ganske rar, så jeg gleder meg til å se hva som er inni.

Nå er den åpnet, og jeg kan informere dere om at den beste delen av denne gaven var bobleplasten.

Jeg fikk en såkalt Dammvippa. Ehm, ja.

Men jeg elsker bobleplast da!

På dagens sjokolade var det et bilde av Jasmine. Det var ganske hyggelig.

Også må jeg fortelle om hvordan jeg misforsto kjøkkenkalenderen min i går. For da Mamma kom hjem fra jobben i går kunne hun informere om at det var noen dager det var 2 gaver. Feks. i går (og i dag). Så da fikk jeg åpne en gave til, noe jeg syns var hyggelig.
 Man kan se at de er ganske like.

Så i løpet av de neste 22 dagene kan jeg regne med å få et sett på 24 deler med bestikk fra Ikea. Ganske kult.

Dear bubble wrap,
you are worse than the internet.
Sincerely, essay due on monday.

Jul i Blåfjell vant forresten avstemningen med 4 stemmer, yay!

torsdag 1. desember 2011

Voldsalarm!

Nå har jeg festet voldsalarmen min på veska:
Ja, så lite vil jeg altså jobbe med det jeg skal at jeg blogger om en voldsalarm.

Knute på tråden!

Ånei, Bloggen, jeg har fått en knute på tråden!
Når man får knuter på broderi-tråden så pleier de å løse seg ved at man drar i trådene, men ikke denne! Den har bare strammet seg! Og nå er den kjempe stram! Hva skal jeg gjøre?

1. desember

I dag er det 1. desember!! Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken julekalender jeg vil se på i år. Men jeg får ta en avgjørelse i løpet av dagen. Da jeg våknet i dag skrudde jeg på radioen, slik jeg har gjort hver dag denne uken. For jeg har startet et lite mornings-rituale hvor jeg hører på radioresepsjonen og broderer mellom 10 og 12 mandag-torsdag. Men da jeg våknet i dag, så var ikke radioen min første tanke. Min første tanke var "IDAGERDETFØRSTEDESEMBER!!" så jeg kastet meg rundt og løp ned trappen, hvor jeg ble møtt av dette:
Men den var ikke til meg. Unnskyld meg, men REGNER DET? Jeg så nettopp ut av vinduet, og WTF, det regner.

Så jeg gikk videre, siden vinduskalenderen ikke var til meg. Og på kjøkkenet så fant jeg dette:
Og DEN var til meg!

Her er dagens gave:
Det kan man se på 1-tallet på gaven. Når jeg ristet på den, så laget den en litt rar klirre-lyd. Så jeg åpnet den da, og det var:
EN VOLDSALARM! #Heldigjente92

Men jeg er en slik luring, så jeg har en sjokoladekalender i tillegg til kjøkkenkalenderen, og her kan dere se den:
Og på sjokoladen til 1. desember var det et bilde av Askepott. Jeg tok et bilde av at jeg spiser sjokoladen også, men jeg tror ikke jeg skal poste det her. Jeg kan si det at det var en flott vinkel og et meget flatterende bilde.

Jeg skal ha en poll frem til kl 18.00 i dag hvor alle leserne mine kan stemme over hvilken julekalender jeg skal se på i år. Så stem, stem, stem! Dere får bare 6 timer på dere til å påvirke de neste 24 dagene i mitt liv.