torsdag 13. desember 2012

En liten før-juls-etter-eksamens-gave til meg selv!

HALLO!


Nå er jeg ENDELIG ferdig med alle eksamene mine dette semesteret, så nå skal jeg kose meg. Og jeg har kjøpt en bitteliten gave til meg selv for å hjelpe eksamensangsten med å løfte seg (siden den av en eller annen grunn ikke gjorde det da jeg var ferdig)....


VELDIG ARTIG da jeg stod på Ark Egertorget og pekte "jeg skal ha DEN!" og han bare "ok" og tok en bok, og jeg bare "nei, DEN!" og pekte litt hardere, og han bare "åja, denne?" og tok en annen bok, og jeg bare "nei, DEN!" og pekte kjempe hardt. Og han bare "denne?" og tok på legoen, og jeg bare "JA!"

tirsdag 11. desember 2012

Hobbit-vinneren

I dag er den store dagen! Den store midnattspremieren til Hobbiten er om bare 1,5 timer, og jeg har funnet en vinner i konkurransen min. Jeg har kjøpt inn en liten symbolsk premie, og har hatt en offisiell overrekkelse på hybelen min nå nettopp.


OG VINNEREN EEEEEEEEER.....

Julia, Julia, du er jammen grei,
Lager konkurranse for å vise filmer for sånne som meg!
Jeg heter Erlend, stor og sterk,
Jeg måtte nesten prøve, ellers ville du gått berserk!
For du skal på kino og trenger en date,
Nå søker kjæresten, er det fate?
Filmen er en prequal til Ringenes Herre,
Du elsker filmene, jeg liker dem bare, dessverre.
Likevel ville kinotur sikkert vært stas,
Før jeg drar på hyttetur og du fortsetter med eksamensmas.
Uansett hvem du velger blir det sikkert artig,
Du finner nok en kavaler med futt og fart i.
Jeg er fylte 20 og blir ikke redd,
Så at du blir barnevakt for meg kunne aldri skjedd!
Nå blir diktet så bra at jeg frykter å vinne,
I såfall dårlig for bloggen, fansen vil demonstrere i sinne!
Så jeg gir meg der, og lar deg bestemme,
Hvem du tar med deg, og om jeg må sitte hjemme.
Jeg nås på telefon 98472449,
Mein handy, kalles mobiltelefon i Tyskland, rare greier får en si!


Kjæresten er den flinke vinner! Han har sagt flere ganger at han gjerne vil være med, men er redd for at det er dårlig PR for Bloggen, men som dere kan se (og har sett tidligere) så er han veldig flink til å dikte!


Den symbolske gaven/premien var Barnas Guide til Hobbiten!


Jeg syns det har vært veldig artig med dikt-konkurranse! Og nå gleder jeg meg KJEMPEMASSE til å se Hobbiten. WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

onsdag 5. desember 2012

The Hobbit: An Unexpected Journey (STOR KONKURRANSE! VINN STÆSJ!)

Siden jeg skal levere eksamensoppgave i Exphil om 23,5 time, tenkte jeg at det var på høy tid med et blogginnlegg. Dette er forøvrig også den første konkurransen jeg holder for fansen. Lykke til!


SOM VI ALLE VET er det verdenspremiere på the Hobbit: An Unexpected Journey den 12.12.12, og i den anledning (og i procrastinasjonens navn!) har jeg bestilt en to-seters på Ringen kino i Tigerstaden den 11.12.12 klokken 23:59. Så nå som jeg har 2 billetter til premieren, må jeg bare finne noen å gå med. Da tenkte jeg at jeg kunne ha en liten konkurranse for dere som leser bloggen. Så da har jeg det da.

Reglene
Du må være over såpass gammel at du ikke blir redd av filmen. Jeg er ingen barnevakt!
Om du deltar forplikter du deg til å dele en sofa med meg gjennom hele filmen hvis du vinner
Du må spandere en kino-meny på meg (siden jeg tross alt har betalt billetten din.)

Konkurransen
Fortell meg hvem du er, hvem jeg er (smiskepoeng), hvorfor du vil gå på kino med meg (smiskepoeng) hvorfor du vil se Hobbiten og hvorfor du fortjener å vinne PÅ RIM. Altså konkurransen er å skrive et dikt hvor du må flette inn alt over (ikke nødvendigvis i rekkefølge). Ikke glem å sende meg ditt navn og telefonnummer, slik at jeg kan få tak i deg hvis du er den heldige vinneren. Ekstrapoeng til de som rimer på telefonnummeret sitt.

Måtte den beste dikteren vinne! Og vinneren blir annonsert på tirsdag. Så hold av kvelden!


fredag 30. november 2012

Julegateåpning og første helgen i advent.

Backstory: på tirsdag fikk jeg en invitasjon på facebook til årets julegateåpning i Halden i dag. Tanken på å gå glipp av julegateåpningen var så hjerteskjærende at jeg umiddelbart sendte en melding til Mamma og fortalte at  jeg ville hjem. Mamma som skulle til Oslo på onsdag/torsdag var mer enn villig til å ta meg med hjem; så nå ligger jeg i sengen min hjemme i den eneste byen min, b-byen min, b-b; Halden.

Hallo, din gamle kondom!

Det er så usannsynlig godt å være hjemme hos Mamma og Pappa. Jeg har jo ikke vært den som reiser hjem til foreldrene oftest, men når jeg endelig kommer hjem fylles hele kroppen min med kjærlighet, julegrøt og cola. I dag kick-startet vi julen, og i morgen er det første helg i advent (Kjæresten syns jeg er superteit som kaller det adventshelg - nesten like teit som bursdagsuke. Han er den teite. Hva blir det neste? At han ikke anerkjenner valentinsmåned?). Jeg tar på meg nisselua og synger julen inn herfra til 24. desember (deretter går jeg videre til å synge julen ut igjen).

Da det på tirsdag ble klart at jeg skulle hjem for helgen, var det første jeg måtte gjøre å sende en liste med all maten jeg vil ha denne helgen til Pappa. Det var følgende: julegrøt, pinnekjøtt, lutefisk og løksuppe. Så da jeg kom hjem i dag stod julegrøten på bordet, vi hadde rød saft i glassene; og jeg fikk mandelen. Julegrøten til Pappa smakte kanskje 1000 ganger bedre enn den risenrynsgrøten jeg lagde på Kringsjå for ett par uker siden.

Etter middag gikk Mamma og jeg ned til byen for å føle på julestemningen. Vi planla ny ullgenser til meg, og drakk pepperkaker og spiste gløgg. Noe som også var utrolig hyggelig var å besøke Ark Halden igjen. Jeg har savnet den butikken og alle menneskene i den. Da shoppet jeg litt, og planla å møte de flotteste kollegaene iløpet av helgen.

Vi fikk også med oss fyrverkeriene fra festningen og påtenningen av juletreet. Det var meget koselig, selv om jeg var noe skuffet over aww-ingen til folkemengden, den var virkelig lavmål. Og Mamma og jeg hadde til og med øvd på aww-ingen vår på vei ned til byen. Uansett var det flott, og jeg tok noen bilder:


Jeg må innrømme at julen treffer meg litt i hjerterota og jeg blir en smule rørt av slike tilstelninger.

På en annen tone: Jeg har fått en request på opptil flere blogginnlegg om dagen frem til Anne Marte er ferdig med eksamen, og jeg skal se hva jeg kan få gjort med dette. Lover ingenting!

Ta ta for now!

søndag 25. november 2012

Te, New Moon og lego.

Jeg har en ordentlig koselig søndag.


Jeg drikker te, ser på New Moon og bygger lego. Kan søndagskvelden bli bedre? Jeg tror ikke det.




TTFN!